top of page

Container voor
bouw- & sloopafval

Container voor bouw- & sloopafval
5m³ / 10 m³ / 20 m³ / 25 m³ 

Wat is dit?

afvalstoffen die geproduceerd worden door bouwwerkzaamheden en afkomstig zijn van de gebruikte
bouwmaterialen (exclusief hun verpakkingen)
OF
afvalstoffen die geproduceerd worden door sloop-, renovatie- en ontmantelingswerkzaamheden (nadat
alle losse elementen die geen deel uitmaken van de constructie, verwijderd zijn)

Vanaf 1 Juli 2024 veranderde de wetgeving op het gebied van BOUW- EN SLOOPAFVAL.
Vanaf dit moment moet u als klant/aannemer een aantal verschillende stromen selectief inzamelen.

In sommige gevallen is gescheiden inzameling aan de bron niet mogelijk en mag bouw- en sloopafval als gemengd worden ingezameld.


HIERVOOR MOET U VOLDOEN AAN VOLGENDE 3 VOORWAARDEN :


1. één van de volgende voorwaarden:

  • of de totale hoeveelheid gemengd bouw- en sloopafval is kleiner dan 40 m³

  • of de beschikbare ruimte voor de containers is kleiner dan 40 m²

  • of omwille van veiligheid, stabiliteit of technische uitvoeringsbeperkingen of gevaar voor werknemers (gemotiveerde verklaring veiligheidscoördinator)

2. Het bouw- en sloopafval is rechtstreeks afkomstig van een actieve werf
3. Het zijn droge, niet-gevaarlijke afvalfracties


U DIENT ZICH TE BEPERKEN TOT VOLGENDE PRODUCTEN :

  • HOUT

  • METAAL

  • ASFALTPUIN

  • VLAKGLAS

  • CELLENBETON (YTONG)

  • VERONTREINIGDE FRACTIES BOUW- EN SLOOPAFVAL

  • STEENPUIN/INERT AFVAL

  • GLASWOL

  • GIPSPLATEN EN GIPSBLOKKEN

  • ROTSWOL

  • FUNDERINGSMATERIALEN

  • HARDE KUNSTSTOFFEN

  • BITUMEN/ROOFING

Hoe bestel ik een container

  1. Bestellen via telefoon, mail, of bestelformulier Graag 2 à 3 dagen voor de gewenste datum van plaatsing.

  2. Wij leveren de container op dag en uur naar uw wens.
    Een persoon voor het aftekenen van leveringsbon & betaling ter plaatse is vereist! 
    Wij aanvaarden bancontact of cash (geen creditcards)

  3. Als de container vol is verwachten wij een telefonisch contact voor ophaling. Opgelet vanaf de 4de dag rekenen we staangeld aan.

  4. Wij komen de container ophalen

  5. Iedere container wordt gewogen en gecontroleerd aan de weegbrug.

  6. De eindfactuur wordt opgemaakt en gepost/gemaild.

Onderstaande stromen moeten vanaf 1/7/2024 selectief ingezameld worden:

  • Hout

  • Vlakglas

  • Steenpuin/inert afval

  • Gipsplaten en gipsblokken

  • Harde kunststoffen

  • Metaal

  • Cellenbeton (Ytong)

  • Glaswol

  • Rotswol

  • Bitumen/Roofing

  • Asfaltpuin

  • Verontreinigde fracties bouw- en sloopafval

  • Funderingsmaterialen

  • EPS (piepschuim)

  • Folies

  • Landbouwfolies

  • Papier en karton

  • PMD

  • Glas

  • Banden

  • Matrassen

  • Textiel

  • Oliën en vetten

  • Levensmiddelen afval

  • Keukenafval / etensresten

  • Groenafval

  • Gevaarlijk afval

  • Batterijen

  • Elektrische apparaten

  • Asbest

Wat mag zeker niet ?

  • Gevaarlijke afvalstromen

  • Restafval, verpakkingsafval of één van de selectief in te zamelen stromen
    die NIET tot het bouw- en sloopafval behoren.

  • Eterniet/asbest

  • Electrotoestellen

Als inzamelaar zullen we strenger moeten zijn bij het ophalen van containers gemengd bouw- en sloopafval. Wanneer de container niet voldoet aan de voorwaarden, zullen we deze moeten weigeren en non-conformiteit opmaken.

Overgewicht

Opgelet voor overgewicht bij 10, 20 en 25 m³ containers.

Als er op de weegbrug overgewicht wordt vastgesteld, zal dit verrekend worden op de factuur. De meerprijs is afhankelijk van het materiaaltype! Informeer u telefonisch op het bureel : 016/73.48.35!

Staangeld

Als u een container huurt, mag deze voor 3 dagen gratis blijven staan. Vanaf de 4de dag rekenen we staangeld aan. Dit is een vaste prijs per dag. 

Opgelet ! Wij verwachten steeds een telefonisch contact van u, om te melden wanneer de container weg mag.

Komt je container op de straat te staan?

Vraag een “vergunning voor tijdelijke inname openbaar domein” aan bij de gemeente/politie !

bottom of page